Vår första (inofficiella) agilitytävling, som ledde till en vinst!

 
 
 
 
 
Vinnare i agiltyklass av mediumhundarna! Woop woop!
 

Ursäkta för den kassa updateringen, fullt upp sista tiden! Just nu är vi på hemmaplan i Skellefteå och njuter av tillvaron till fullo. De senaste dagarna har vi tränat för fullt inför vår första agiltytävling som gick av stapeln igår! Ca 4 dagar innan tävlingen kom jag på att jag skulle se om det fanns kvar någon reservplats, och vips så hade en deltagare strykit sig och vi fick en plats i både hopp och agiltyklass. Spännande och nervöst!
 
I går satte vi oss i bilen, tillsammans med våra nya träningskompanjoner och styrde mot Piteå. Hundvis var dem som ordnat denna inofficiella, s.k. blåbärstävling för dem som ej tidigare startat i agilitytävling tidigare. Perfekt för oss! Första grenen var agiltyklass, jag och Penny startade 6:a av 9 deltagande. Loppet gick så bra det kan gå för en första gång! Hon brydde sig inte om publiken som satt en meter i från ena tunneln och lyssnade bra. Felfritt, vilket sedan skulle visa sig ge oss en första plats. Vinst!!
 
Andra gren, hoppklass. Jag märkte redan när jag tog ut henne ur buren att hon inte alls var lika uppmärksam och väldigt slut. En tjuvstart, ett dåligt byte i första svängen (dock inga fel) och sen det där jäkla slalomet!!! Det var där vi fick 5 fel, och 5 ytterligare fel och tillslut... en diskning. Så klart har det gått otroligt bra på träningarna, men inte nu när det gällde. Typiskt men otroligt nöjd att hon gjorde rätt på tredje försök och att vi kunde fullfölja hela banan. 
 
 
Som pris för en första plats i agiltyklassen fick vi en klicker och hundgodis. Mest nöjd över min tjej som inte kunde bry sig mindre om publiken! Så stolt!!!
 
P.S Film kommer från båda klasserna!
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Gick ju superbra i första tävlingen. Stort grattis till vinsten. Bra att du fullföljde andra banan trots att Penny blev diskat.

2014-04-01 @ 20:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback