Första viltspåret.

 
 
 
Då var första viltspåret avklarat!
 
Idag åkte jag förbi arkens zoo för att kolla om de hade blodpulver för att kunna lägga vilspår. Det hade dem! 800g för ca 180 kr. Kommer räcka jättelänge ju! Där efter åkte jag snabbt hem för att plocka ut rådjursklöven ur frysen och göra hål i en kork på en plattflaska för att kunna droppa blodet. 1 msk blodpulver till 1-2 dl vatten blandade jag.
 
Spåret jag la blev 120m långt och jag lät det ligga i drygt en timme. Penny var jätteduktig, luktade lite extra på "skottplatsen" och körde sedan på i vanlig takt. Klockrent spår! Min duktiga tjej de! 
 
Viltspår kommer vi definitivt fortsätta med!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad kul!! :)

2014-06-26 @ 08:52:28
URL: http://www.doglog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback