Red Creeks Kassiopeja.

 
 
 
Red Creeks Kassiopeja "Penny"
 
Ras: Welsh springer spaniel
Född: 2012-09-06
e Hammalgårdens Back to the Future
u. SE VCH Red Creeks Holly Hunter 
 
Penny kom till oss vid 8 veckors ålder, den 2/11/2012. Penny är en glad, lättlärd och sprallig valp. Hon är fylld med energi och tycker om att aktiveras på alla sätt och vis. Hon älskar uppmärksamhet och följer gärna matte och husse överallt! Med en Penny i hemmet får man räkna med att snubbla minst tio gånger per dag då hon alltid tycks vara under dina fötter. Rör man sig endast en liten meter, så följer hon med. Trots henes sociala sidor så går det alltid jättebra att lämna henne ensam hemma, och det är vi väldigt glada för! I hemmet känner hon sig trygg och kan slappna av.
 
Penny älskar andra hundar och människor. Hon är sällan rädd eller nervös av sig, hon är en modig liten tjej som gillar att utforska allt och alla. Att skälla är något som nästan aldrig händer, bara när hon är tränar agility och är taggad till tusen!
 
Penny är en riktig allround-hund som gillar det mesta. Vi sysslar med lydnad, agility, drag och spår för tillfället. Vi har gått allmänlydnad, dragkurs, nybörjarkurs i agility och spårar just nu människospår, men skulle gärna vilja prova på blodspår. Till våren planerar vi att gå fortsättningskurs i agility och förhoppningsvis hoppa på någon lydnadskurs som riktar in sig lite mer på tävlingslydnad. 
 
Penny har också deltagit i några utställningar och fått riktigt bra resultat men med kritiken att hon behöver växa till sig lite. Hoppas på att kunna fortsätta med utställningar till sommaren! Det är något både matte och Penny tycker är superkul!
 
 
 
 
 
 


 
 

Kommentarer
Postat av: sarah

Hej! Vilken fin hund ni har! Jag och sambon har också en welsh som jag tänker tävla med i agility. I din beskrivning av Penny kan jag säga att min valp är exakt likadan. Vårt enda problem är ensamhetsträningen, han känner sig stressad och otrygg när vi lämnar honom. Vi har fått hjälp av en kursledare som sagt att vi ska använda bur men det blir inte bättre, han skäller och kissar ner sig. Har du något tips till oss?

Svar: Tack! :) Vad kul att ni också har en welsh! Det låter jobbigt att den inte gillar att vara ensam... Tyvärr tror jag inte att jag har något tips som du inte redan hört... För oss har det alltid gått jättebra. Jag började lämna henne väldigt tidigt, i korta stunder och stängde av vissa delar av lägenheten och plockade bort sånt som hon kunde tänkas sätta tänderna i. Nu behöver vi inte plocka bort en enda grej eller stänga dörrarna till de olika rummen. Något jag också gjorde i början var att ge henne ett tuggben eller slänga ut lite godisar som hon fick leta upp när jag lämnade henne. Sen är det ju bra om man lämnar dem då de är som lugnast, inte när de är uppe i varv.
Caroline Ölund

2013-12-21 @ 19:56:57
URL: http://wwww.valpenleo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback