Det blev en trip till djuraffären idag.

Och inte kom man hem tomhänt inte. Det blev en reflexväst, en aktiveringsboll, en blinkande lampa för halsbandet, några tuggben och ett underlägg till mat och vattenskålen. Det enda jag inte hittade som jag hade planerat att köpa var ett halsband. Just nu använder jag läderhalsbandet, men vill (som jag tidigare skrev) ha ett halsband som är enklare att ta på och av. Men det finns inget snyggt i affärerna ju! Jag vill ha ett rött helst, som inte bara är en tråkig rem. Måste kanske beställa ett från nätet ändå. 
 
Jag är i alla fall supernöjd med reflexvästen. Penny brydde sig inte ett dugg om att ha på sig den. Med den plus den blinkande lampan kan jag känna mig lite tryggare ute i vintermörkret. Även om det inte alls är mycket trafik där vi bor, känns det skönt att veta att hon syns ifall det skulle dyka upp någon bil runt omkring lägenheterna, där jag oftast har henne lös. Bra livsförsäkring för en mycket billig slant! 60 kronor fick jag lägga ut för den. Hoppas bara hon inte växer ur den allt för snabbt!
 
 
Nöjd tjej med ny reflexväst och godisboll.
 
 
 
Redo att gå ut för att se om västen funkar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback