Det går framåt.

 
1. Några mobilbilder från en promenad vi tog för några dagar sedan. Massor med snö och fem minusgrader. Så himla fint, nästan så att man trodde att man befann sig i Narnia!
 
2. Julklappshylla. Eftersom jag har en liten piraya vid namn Penny här hemma får julklapparna hålla sig på avstånd. Att dra in en gran i lägenheten tänker jag inte ens fundera över. Åkte därför till pappa och promenerade upp till skogen med Penny igår och högg mig några grankvistar. Lite julgranskänsla fick man då i alla fall:-) Och gott doftar det i lägenheten. 
 
 
Annars kan jag berätta att allt rullar på som det ska! Hon är så himla duktig min lilla valp! Vi tränar och busar för fullt och njuter av ledigheten. Sitt, ligg och stanna sitter som sten och nu har vi även börjat kombinera olika kommandon. Till exempel "sitt", "stanna" (jag backar några steg) och slutligen "hit" då hon lärt sig att snabbt sätta sig vid min vänstra sida för att få sin gobit och beröm. Vacker tass kan lilltjejen också nu, det tog ca 5 gånger innan det satt. Busenkelt!
 
Har sett nu att det börjar bli några som tittar in här. Vill ni dela med er om tips till en nybliven hundägare är det bara att lämna en kommentar. Är det något jag gör fel/något jag inte gör som jag borde eller vad som helst. Kommentera! Jag är tacksam för alla tips jag kan få.
 
Nu ska vi fortsätta med julmyset. Idag har vi bakat 50 saffransbullar som måste börja ätas upp:-) På återseende.
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta W

Hej!
Det är så himla kul att få se bilder på fina Penny och följa er, riktigt roligt! Verkar som att det går bra för er också och hon ser ut att trivas :)

Skulle det vara okej att låna någon bild på henne till hemsidan?
Funderar på att börja ordna med egna sidor till valparna och det är alltid kul att kunna lägga in bilder från då de blivit lite större också. Länkar självklart.

Pussa henne från mig (och mamma och pappa) och
så får ni ha en God Jul!

Hälsningar
Charlotta Wendel
Kennel Red Creeks

Svar: Hej! Vad roligt att höra att du/ni kikar in här! Ja det går riktigt bra faktiskt, är så himla nöjd med Penny. Ångrar mig inte en sekund att hon fick följa med mig hem:-)
Självklart går det jättebra, är bara roligt om ni har användning för bilderna också. Säg till ifall du vill ha någon bild i bättre kvalité så kan jag skicka på mailen.

Ska jag göra, God Jul på er med! :-)

Caroline Ölund

2012-12-19 @ 23:34:37
URL: http://www.redcreeks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback