Penny gör premiär i skogen.

 
 
Oj så duktig tjej jag har. Idag gjorde vi en premiärpromenad på vitberget. Vi tog vårt pick och pack och satte in Penny i bilburen och åkte iväg till norra sidan av vitberget. Det var tredje bilturen för henne, och allt gick jättebra, bara lite smågnäll under vägen. Skogen verkade vara nya favoritstället där hon sniffade och sprang omkring. Vi sick-sackade en bit ut i skogen och på tillbakavägen sniffade hon upp spåret och ledde oss tillbaka. Fick gå i mina fotspår som jag gjort på ditvägen, hela vägen tillbaka till bilen. Så duktig tjej! Kanske blir en liten spårhund utav henne? 
 
När vi kom hem somnade hon på direkten, slut efter dagens aktivitet och jag lämnade henne i en och en halv timme för en lektion på skolan. När jag kom hem hade hon inte rört en fena. Skorna i hallen var orörda och inte en pöl på golvet i sikte. Då var matte nöjd minsann. Hon har inte kissat inne sedan inatt, då jag var lite för långsam att dra på mig ytterkläderna. 
 
Det är så himla kul att se förbättringar dag till dag. Dagen vi hämtade hem henne läckte hon som en kran nästan, skurmoppen fick åka fram stup i kvarten. Nu händer det inte ofta en olycka, får se om hon klarar sig ett dygn nu. Jag känner i alla fall att det går framåt och det är ju väldigt positivt! Nu ska vi ha fredagsmys. Tacofredag i sin vanliga ordning och slappande med vännerna framför x-factor. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback