Liten update!

I veckan har jag minst sagt fullt upp och därför inläggen kommer lite glest nu. Allt går fint med Penny MEN jag är dock lite småless på hur otrolig lång process det är att få henne att bli rumsren. Här om dagen hann hon kissa på hallmattan och i trapphuset innom loppet av en minut. Idag kissade hon i sin bädd och en gång på köksgolvet, detta efter jag varit ute med henne 30 minuter tidigare. Någon som känner igen sig och vill ge mig lite hopp om en kisstorkande-fri framtid? Har läst att det ibland tar upp till ett år innan valpen blir helt rumsren.... Tänk vad lätt att bo i hus och inte ha två trappor ner alltså!!!
 
Kan också berätta om en annan riktigt läskig grej som hände i natt. Vaknar av att Penny skriker, och då menar jag verkligen SKRIKER. Hon har då alltså glidit in en bit med baken under sängen, vaknat och fått panik för att hon sitter fast (gissar jag). Jag har nog aldrig varit så rädd, det lät som hon blev plågad. Drog snabbt ut henne då jag återfått medventandet efter min djupa dvala jag låg i, och hon verkade inte ha ont efterråt, vilket var en otrolig lättnad. Toker! När ska hon lära sig att hon växt och inte kan ligga under sängen längre? Inte första gången hon fastnar.
 
Nu ska jag och min lilla familj hoppa i säng. Imorgon är jag ledig hela förmiddagen och tänker därför ta med Penny på en skogspromenad. Hoppas på sol!!
 
 
Bjussar på en bild på miniPenny. Endast 8 veckor gammal, tagen samma dag som vi hämtade hem henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback