Agilityträning i leran.

Idag har jag och Penny varit på brukshundsklubben och tränat agility, i regn och lera. Jag kan inte ens minnas senast vi var där. Säkert i november någongång? Anledningen till detta långa uppehåll var för att jag kände att flamsfian behövde en paus, då hon agerade rymmare varje gång vi var där och lyssnade dålig. Uppehhållet från klubben har också att göra med den otrevliga människan vi stötte på sist vi var där. En sån där stroppig typ med schäfer (no offence till er normala schäferägare) som tycker att de äger hela klubben och alla planer på området. En sån som tycker att det är oacceptabelt att hunden inte står klistrad vid ens ben och tycker att agilityn är det oviktigaste i världen OSV. Blev i princip bortschasad från klubben, med gråten i halsen och så arg man bara kan bli.  Låt mig påpeka att Penny inte gjort någongting alls för att störa denna människas/hunds träning, vi var på var sin sida av ett hus. Men tydligen hade jag inte nog bra pli på min hund för att ens få vistas där. Tråkigt när människor bara vill skapa problem istälet för att hjälpas åt att lösa dem.
 
 
Hur som helst, agilityträningen idag gick toppen! Efter uppehållet har hon verkligen taggat till sig och lyssnade såååå fint. Nu var det ju i och för sig ingen annan där under tiden, men hon strosade aldrig iväg för sig själv under hela träningen, utan sökte ständigt kontakt.
 
Allt gick som sagt bra, det enda som var lite knackligt var slalomet. Vi har ju alltid kört med minst 2 hjälpbågar på första och sista pinnen, men nu fanns det inte en båge till synes inne i skjulet. Hittade en trasig som jag försökte sätta fast på första pinnen, bara för att visa henne in i slalomet. Jag tyckte hon skötte det fint trots omständigheterna! Det var ju trots allt flera veckor sen sist också.
 
Slänger ut några bilder och filmer från dagen. Som sagt var det jäkligt lerigt på planen!! Men kul hade vi!:)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback