Vårens planer och framtida mål.

Datum:
 
10 maj - Inofficiell utställning Åbyn/byske BK, Drängsmark.
17 maj - Internationell utställning SSRK, Skellefteå.
27 maj - Kursstart fortsättningskurs agility, Åbyn/byske BK, Drängsmark.
 
 
Övrigt:
 

I vår kommer vi fortsätta med agilityn, både med fortsättningskurs och verkligen träna mycket på egen hand så vi utvecklas och kan starta en klass 1 bana till sommaren/hösten. 
 
I maj är vi anmälda till två utställningar, en inoff och en officiell. Det ska bli jättekul att se om de tycker att hon har utvecklats i kroppen och förhoppningarna är ju att kamma hem Ck för att sedan börja samla på oss Cert. Än så länge har hon bara fått "excellent", då domaren tyckte att hon var lite för ung i kroppen för att kunna dela ut Ck.  Det var ju 5 månader sen sist, så jag hoppas att hon har mognat en del. 
 
I dag lyckades jag äntligen få tag i en rådjursklöv, så nu tänkte jag dra igång viltspårandet. Penny har en riktigt bra spårnos och älskar att spåra människospår, och då kan jag tänka mig att hon kommer vara snäppet vassare i viltspår. Målet är att anmäla oss till anlagsprov i sommar/höst och få godkänt för att kunna köra vidare i öppen klass. Siktar mot toppen och titeln viltspårchampion så klart;) 
 
Drag och klövja är något vi kommer fortsätta mer med nu till våren. Med en träningstokig matte som inte kan sitta still så är dessa två aktiviteter ett måste. Det kommer bli mycket barmarksdrag med cykel och jag är grymt sugen på att anmäla oss till barmarks-SM som kommer vara i Mora till hösten, och se vad Penny går för. Mest som en kul grej eftersom vi båda älskar det. Fort ska det gå! Men vi får se. Vi kommer även klövja en del då jag verkligen vill hinna med lite fjällvandring till sommaren/hösten och har då tänkt att Penny ska orka bära en liten del av packningen, kanske sin egen mat? Största anledningen till att köra drag och klövja med hunden gör jag fram för allt för att det är kul för både mig och Penny, och för att jag vill ha en stark hund!
 
 
Något jag vill prova på:
 
Rallylydnad! Eftersom tävlingslydnad inte riktigt är vår grej så kanske detta passar oss bättre. Lite mer fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback