Snöbilder.

 
Sånt här fint väder bjöd förra veckan på. Nu har det övergått till regn och blåst, inte alls roligt att vara ute på promenader. Det håller nog även Penny med om, direkt hon har gjort sitt ute springer hon mot porten och vill bli insläppt till värmen. 
 
Idag har vi dock trotsat vädret och åkt en sväng till Boviken för att titta in mamma och Nils husbygge. Det var väldigt intressant att få nosa lite i det nya huset. Där fick hon även visa upp hur duktig hon är på att apportera med sin mini dummy. Självklart blev det en runda i skogen också innan vi åkte tillbaka till stan!
 
Bilfärdena går bättre och bättre, vi har nu åkt korta svängar fyra dagar i rad och idag hörde man inte ett pip från buren. Duktig tjej! Penny har även fått chansen att hälsa på två hundar i helgen. I fredags fick vi besök av en finsk lapphund och igårkväll stötte vi på grannens vovve när vi var ute på innergården. Lite feg till en början, men ganska snabbt kaxar hon till sig, viftar på svansen och vill nosa. Kampen om att få henne rumsren tycker jag faktiskt också går förvånatsvärt bra. Hela 58 timmar klarade vi av innan jag ännu en gång inte var nog snabb att klä på mig. 
 
Har läst runt på lite olika hundforum där det diskuteras valp och jag kan väl säga att jag känner mig ganska lyckligt lottad än så länge. Får till och med sova hela natten, imorse till 07.30 och sen fick man gå och lägga sig igen efter frukost och morgon promenaden. Lyx. 
 
Nä nu är det slut på skrytandet. Jag har en liten tjej vid mina fötter som börjar vakna till liv. Vi hörs!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback