Nomesele + draglina.

Ursäkta kass mobilkvalla men här har vi den! Den efterlängtade dragutrustningen! Nomesele och draglina med expander från björkis. 270 respektive 90 kronor, som fått! Jag hade tänkte starta med denna sele och se lite senare om det får bli någon i högre prisklass, än så länge sitter den här riktigt bra! Jag fick jättebra hjälp med dem på affären och det kändes som att de verkligen hade koll på vad de gjorde. Jag har även hört mig omkring och har fått godkänt på hur selen sitter på Penny! Det är ju lite svårt för mig att veta då detta är första dragselen som inhandlas. 
 
Bältet är av märket kennel och köptes tidigare i år!
 
Snart blir Penny 11 månader och har därför börjat provat korta bitar med selen och linan, väldigt korta bitar! Jag vill att hon ska vänja sig vid "utrustningen" och känna sig bekväm med den, samt så tränar vi på "framför" "höger" "vänster" "sakta" "stanna" då hon är selad. Inget drag än så länge då jag vill ha en färdigväxt hund innan vi börjar med det. Jag har en stark tro att drag kommer passa Penny som handen i handsken, det finns ju lite krut i den damen minnsann! Längar!
 
Någon som har någon åsikt om när man kan börja med dragträningen på riktigt förresten? Har läst allt från 6 mån till 2 år. Är ju en jäkla skillnad! De flesta rekomenderar att börja efter hunden blivit ett år. Vad tycker ni?
 
 
 
Ett svalkande dopp i bäcken efter vår löptur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback