Agilitydebut.

Weeiii! Idag fick jag med mig min vän sofia och hennes sheltiepup till brukshundsklubben. Där introducerade vi våra vovvar för agilitybanan för första gången. Vi tränade slalom, tunneln och hopphindret var för sig och slog sedan ihop dessa tre moment. Hopphindret var på en höjd som Penny klarade av att springa över utan att hoppa, då hon fortfarnade är valp och inte ska göra en massa onödiga hopp.
 
Tyckte faktiskt att hon var väldigt duktig, mattes kunskaper var väl lite halvtaskiga däremot. Det är ju inte bara Pennys första gång på banan, även min. I slutat var inte heller koncentrationen på topp för Pennys del, därför fick det bli ett kort pass. Bättre att lägga av när man märker att hon tycker att det blir uttjatat:)
 
Här kommer i alla fall två smakprov från träningen! Detta var just innan vi åkte hem, då båe jag och Penny var lite snurriga i bollen haha;-)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback