Miljöträning.

Söndagar=miljöträning. Varje söndag hela sommaren är det nämligen loppis uppe på folkparken. Eftersom vi har en liten vovve som är i behov av miljöträning så är det ju inte helt fel att vi i princip bor granne med folkparken! Så på söndagsmorgonen promenerar vi till loppisen och tar två varv innan vi fortsätter vidare. Helt perfekt träning för den lille! Det är proppfullt med folk, barn och hundar. Trots detta tycker jag att Penny håller sig lugn och fin. Första varvet är alltid lite spännande för henen. Hon är dock inte det minsta rädd utan viftar ständigt på svansen och vill utforska allt jag tillåter henne. Tror det är det bästa med min hund och rasen! Att de är ständigt glada, otroligt sociala, att de varken är nervösa eller rädda av sig. Vad mer kan man begära i en hund? Att hon aldrig skäller är ju också ett stort fett plus!
 
Senare idag tänkte jag åka med Penny till klubben och träna lite lydnad. Möjligtvis att vi åker till skogen och spårar också, om vädret tillåter. Sist men inte minst MÅSTE jag verkligen ta tag i hennes päls också. Den bara växer och växer och snart har hon förvandlats till ett litet skogstroll. Eftersom vi inte har någon utställning inplanerad tänker jag dock lämna kvar det mesta ovanpå öronen, bara för att jag tycker att hon är finast så. Men tassarna, svansen, halsen och benen måste få en omgång av saxen. Återkommer med resultat när jag har tagit tag i saken!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra läge att träna. Vi brukar åka till stallet eller gå genom stan ibland om det är något särskilt. Alltid bra att vänja dom vid olika miljöer.

2013-06-24 @ 22:57:44
URL: http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback