Lite lydnadsträning med klickern.

 
Ursäkta för den megadåliga kvallan, men det var så himla mörkt innomhus och jag var tvungen att ljusa upp bilden ordentligt för att ens kunna se något. Här är i alla fall lite träningen med klickern som vi gjorde idag. Är så himla bra att filma sig själv då man tränar, då ser man direkt vad man gör för fel och vad som behöver förbättras. Oftast är det ju faktiskt jag som gör fel och inte Penny. Jag är ibland otydlig i vad jag vill att hon ska göra, klickar vid fel tillfälle och så vidare. Som ni ser är backningen under upplärning eller vad man nu ska säga. Är väl andra dagen vi provar på detta. Tanken är att hon ska kunna backa av sig själv (utan att jag gå mot henne) då hon hör kommandot "backa" i framtiden. Tycker det är lite klurigt att träna in, hon vill så hemskt gärna sätta sig ner. Försökte i början att kasta en godis mellan hennes framben, men det var inte nån höjdare (har läst på någon blogg att det var ett sätt att träna in detta)...  Kanske ska prova att belöna med leksak och lek istället, då kanske backningen för att få leksaken känns mer naturlig?
 
Förövrigt så LÄNGTAR jag till jag har någon annanstans att träna. Att vanka fram och tillbaka i lägenheten känns ju si så där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback