Frisbeetok.

 
Dålig update senaste veckorna, jaag veet! Eftersom sommarlov väntar om tre dagar så kan man lugnt säga att jag har fullt upp just nu. Bara senaste vackan har jag haft 4 prov. Trots detta ger jag alla mina lediga minuter till denna hund ni ser ovan.
 
Vardagen med Penny går nu så otroligt bra. Hemma i lägenheten är hon så lugn att man ibland undrar om man råkat glömt henne utanför lägenheten någonstans, eller av mistag stängt ute henne på balkongen. Men nejdå alltid hittar man henne liggandes i något hörn och tar det lugnt. Det trodde jag minsann aldrig! Att hon skulle kunna koppla av så pass snabbt, med tanke på vilket energiknippe hon varit från dag ett. Utomhus är hon precis lika snäll, men med den energi jag önskat mig från en hund, då jag köpte en welsh. Hon är snäll i kopplet och drar väldigt sällan, utan lyssnar på sin matte/husse och går med slakt koppel. Penny är väldigt sammarbetsvillig och det blir många långa skogspromenade och strandpromenader tillsammans. I och med att sommaren är här har jag även påbörjat löpningen. Då tar jag en runda på vitberget så den lilla damen kan följa med och få springa fritt. 
 
Valpkursen går enligt mig jättebra och är väldigt rolig! De första minutrarna är de andra hundarna väldigt intressanta för Penny och hon gör sitt yttersta för att försöka hälsa på dem. Sen plockar jag fram en gobit när vi kör igång träningen och uppmärksamheten är riktad mot mig. Tacka vet jag för en matglad hund! Det jag känner att vi behöver träna mest på just nu är att bara vara kring andra hundar och människor, då hon gärna går upp i varv ganska lätt. Annat än det så ser jag fram emot en tid då hon kanske inte måste vara så himla glad och sprallig då vi får besök. Att inte hoppa och kräva en massa uppmärksamhet så fort dörren öppnas av en främling vore trevligt. Men det kommer nog så småningom, att hon älskar människor är ju ingen dålig grej även om hon ibland kan uppfattas som jobbig av andra. Men som tur var lugnar hon oftast ner sig ganska snabbt då hälsningscermonin är över. Själv har jag aldrig några problem då det är jag som kommer hem. Jag hänger av mig jackan, tar av mig skorna, går in i köket och sen får hon hälsa och sen så får det vara bra. Så länge man inte själv gör en stor grej av att man kommer hem, så gör inte hon heller det;)
 
Att bada tycker lilltjejen är himla kul, även om hon fortfarande är för rädd för att gå så långt att vattnet paserar magen. När jag går min älvsrunda så blir hon helt lyrisk då vi kommer nära vattnet. Hon bara måste ner och känna lite på vattnet. Men det förstår väl jag när det är så varmt som det varit, då kan det vara skönt att få svalka sig litegrann.
 
Apporteringsprojektet är åter igen uppstyrt. Hon gillar verkligen att hämta grejer till matte. Dock släpper hon apporten lite för tidigt och därför tänkte jag börja i den änden. Att få henne att vilja hålla kvar den till jag säger loss. Hur nu det ska gå till?
 
Så! Då har ni fått en liten update. Hoppas ni fortsätter kika in här även om inläggen kanske kommer lite mer sällan nu. Snart är jag ju ledig från skolan och då kanske det blir lite mer inlägg ett tag innan sommarjobbet kickar igång. 

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Härliga bilder :)

Svar: tack:)
Caroline Ölund

2013-06-07 @ 15:11:12
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback