Underbara väder.

Skellefteå bjöd på sol och värme idag, sååå skönt!
 
Började dagen med en promenad på vitberget innan skolan, vilket har börjat bli en vana nu när det har torkat till sig i skogen. På vitberget finner man flertal elljusspår och naturstigar och bäst av allt ligger detta ca 500m från vår lägenhet. Kommer absolut sakna detta då vi flyttar söderut! Hoppas det finns bra vandringsleder där med!
 
Nu när Penny är i löpen är man ju mer vaksam och har henne inte lös lika mycket. Därför känns det så himla skönt att ta en promenad till skogen. Där är vi ensamma och det känns helt okej att ha henne lös där. Tycker verkligen att hon ska få springa fritt utan koppel minst en gång varje dag! Några minuter per dag måste hon ju få vara hund och bara go bananas, så länge man ändå känner att man har läget under kontroll såklart! Hon är ändå så husse/mattekär att hon aldrig skulle sticka iväg någon längre bit. Dock har jag märkt att fåglarna som kommit fram i samband med våren är ett störningsobjekt. Penny ÄLSKAR fåglar. Sånt man får ta när man har en jakthund kanske? Så länge jag undviker att ha henne lös på öppna ytor där fåglar samlas så är det nog lugnt!
 
Imorgon är det dags för kursdag nummer två på valpkursen! Ska ringa till ledarna och se så det är lugnt att jag har med mig en löptik bara. Hoppas det! Skulle verkligen vara tråkigt att åka dit utan vovve. Har hört att vissa klubbar har "förbud" för tikar som är i löpen. Har dock inte hört något om detta på min klubb. Någon som har nån erfarenhet av detta?
 
 
litet videoklipp från skogsprommisen här nedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback