Panik-utställningsträning.



På lördag åker vi på vår första officiella utställning som svenska spaniel och retreiverklubben anordnar i Åstorp. Detta ska bli så himla kul och spännande! Jag måste dock erkänna att vi har varit urusla på att träna inför detta. Idag tränade vi för första gången sen sista utställningen vi var på. Jag försöker träna på att kunna hålla i både huvud och svans och det är ju inte det lättaste med denna dam. Hon gillar inte när man håller under huvudet, det tycker hon är jättekonstigt. Lägger jag en godis på golvet framför går hon dock med på det. Får väl göra så till helgen;)
 
Annars då? Jo dagarna rullar på. I veckan har jag haft fullt schema med Penny-träning, mänsklig träning och jobb.I morgon är jag ledig och då tänker jag ta tag i grejer! Kätting ska inhandlas så vi kan börja träna drag med kätting och så ska jag försöka lägga upp lite träningsplanering. Förhoppningsvis hinner jag själv träna, åka med Penny till klubben och träna agility samt bada henne och trimma pälsen. Så klart ska vi ha fredagsmys också. FULLT UPP!
 
Har förresten snört ihop ett litet inlägg om draglägret, nu inväntar jag bara bilderna. Håll ut!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas det gick bra :)

2013-11-10 @ 11:22:23
URL: http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback