Ett litet agilityklipp.

 
 
Ett litet klipp från gårdagens agilityträning. Vi tränade som vanligt slalomet (vilket går så jäkla bra nu!!! titta bara!) och så tränade vi på framförbyten och bakombyten. Allt gick bara så bra! Supernöjd över min supervovve!
 
 
Ikväll var det dags igen. Agilitykurs stod på schemat. Inte lika glad efter detta träningspass.... Penny stack flera gånger och höll inte alls fokus på det hon skulle göra, vilket då resulterade med att hon rök ihop med en annan hund x antal gånger. Det är inte det att Penny är arg eller sur mot andra hundar, utan hon springer fram till dem som en kanonkula och vill busa. Eftersom hon kommer med sån fart så blir dem skrämda (endast småhundar i vår grupp typ) och agresiva mot henne och det ena leder till det andra och så har man två bråkande hundar. Hatar det verkligen!! Jag gör allt för att hålla henne fokuserad, men det går bara inte och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ser hon en hund som springer framför henne så rusar hon dit direkt. Jag hinner inte ens reagera. 
 
Så ja, jag höll typ på att få hjärnblödning ikväll av denna duracell-hund. Hon har sån jäkla energi och är bara all over the place!! Men samtidigt är hon så jäkla duktig. När hon inte blir distraherad av andra hundar så gör hon sitt jobb klockrent ute på agilitybana. Så frustrerande! Jag känner verkligen att detta problem håller oss tillbaka och jag vet inte riktigt hur vi ska kunna bli av med det. Ska man exempelvis tävla, vilket jag verkligen vill så kan man ju inte ha en hund som springer runt som en dåre mot alla åskådande hundar. 
 
 
Någon som har något bra tips mot våra problem??????

Kommentarer
Postat av: Pernilla

känner igen mig i problemet, nackdelen med att ha en social vovve som ser alla fyrbeningar som potentiella lekkamrater ;) Tycker det blivit bättre med hjälp av lydnadsträning i grupp men man får aldrig slappna av då kan det bära iväg. Men som sagt störningsträning,störningsträning och störningsträning :)

Svar: haha ja det ligger nog i blodet lite grann;) Ja jag kan tänka mig att det kan hjälpa lite, vi ska hålla utkik för lydnadskurser till våren! Vi får fortsätta och kämpa, hon är ju trots allt väldigt valpig fortfarande:)
Caroline Ölund

2013-10-17 @ 16:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback