Idag har vi besökt den nya hundrastgården.

 
 
 
 
Idag är jag ledig och får där med spendera hela denna fredag med Penny! Kring lunch bestämnde jag mig för att besöka den nya hundrastgården i wämöparken med Penny. Några från min agilitykurs hade tipsat mig om denna rastgård och jag blev därför lite nyfiken. När vi kom dit var det säkert minst 10 hundar i rastgården och jag bev därför lite osäker om jag skulle våga släppa in Penny. Men då kom det fram en gubbe som övertygade mig om att det inte alls skulle vara någon fara och att jag åtminstone kunde prova. Och vad glad jag är att jag gjorde det! För det gick ju jättebra och Penny fick busa med de andra hundarna under en hel timme. Man såg verkligen hur lyckliga alla hundar var! Ingen suris bland dem så det var jätteskönt. Självklart höll jag ändå ett vakande öga över Penny hela tiden. Det hoppas jag alla hundägare gör i dessa fall så man snabbt kan rycka in om det skulle behövas. Är lite småskeptisk till att låta Penny busa med helt främmande hundar, men detta gick ju faktiskt superbra och jag tror det är rätt viktigt för hundar att bara få vara hund ibland.
 
Inne i rastgården finns det en agilitybana. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta. Självklar är det ju roligt att man har chansen att utöva agility här, men att ha det på samma ställe där hundarna springer lösa hejvilt och busar är väl inte så himla klokt. Jag kan tycka att man antingen skulle ha haft en enskild plats för hindrerna eller att de kunde ha skippat balanshinderna. Att ha ett A-hinder och en balansbom mitt inne i en hundsrastgård är ju riktigt farligt kan jag tycka! Hundarna jagar varandra uppför dessa hinder och hoppar och trillar ner från höga höjder. Näe det är inte alls bra. 
 
 
Så förutom de utplacerade balanshinderna mitt i hundgården så får den två tummar upp från mig och Penny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback