Dragmorgon.

 
I morse lastade jag cykeln på bilen och åkte till Bastasjö med Penny för lite dragträning. På vägen dit stannade vi på djuraffären för att prova ut ett back on track täcke. Och vilken tur att vi gjorde det! Hon hade inte alls den storlek jag trott efter jag mätt hennes rygglängd. Ett täcke på 52 cm var för stort och därför borde ett täcke på 49cm sitta perfekt (de hade inte inne dem just nu). Jag får ta och klicka hem ett snart då det börjar bli kyligt på kvällarna. Perfekt att dra på i pauserna på agilitykursen, så hon inte blir kall i bilen.
 
Dragträningen med cykel gick strålande, endast ett trassel i cykeldäcket som vi lyckades lösa ganska bra ändå. Borde köpa mig ett dragfäste för att förhindra detta, men de är ju så jääääkla dyra (675;-). Idag körde vi en runda på 2.2 km, en lämplig runda att starta med. Penny höll bra fart hela vägen, speciellt då vi hade två löpare framför oss. Då kom "jag ska vara först-instinkten" fram och då gick det undan. Omkörningarna gick även bra, så jag är riktigt nöjd över vårt första dragpass vi gjort på ett tag.
 
 
 
 
Efter dragpasset varvade vi ner med en timmes promenad. Som ni ser på bilden nedan från min runkeeper så virrade bort oss rejält där ett tag.Haha! Detta var djupt inne i de (för mig) främmande skogarna, någonstans vid Bastusjö. Detta var första gången vi har gått/cyklat kring intill denna sjö, i detta område, och det var så fint och perfekt för oss! Vi cyklade efter en bred och fin stig och promenaden tog vi efter en vandringsled som var lite mer utmanande med snirkliga, smala stigar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback