Ett besök på Karlskrona djurklinik.

 En lite groggy Penny.
 
 
 
Idag har det hänt spännande grejer! Vi har nämligen varit på djurkliniken för att röntga Pennys höfter och vaccinera henne. Först fick Penny en spruta med lugnande, plegicil valde vi att ge henne, och sedan fick vi sitta inne i ett rum för att låta det verka. Från att vara helt uppe i varv till att ligga och vila på golvet, det tog inte många minuter det. Själva röntgningen var lite spännande och skrämmande för både mig och vovven. Jag hade faktiskt ingen aning hur detta skulle ske och fick då lära mig att hundarna ska ligga på rygg i en slags ställning som stabiliserar dem. När jag och veterinären kämpat och fått henne på plats (detta gjordes inte utan motstånd från Pennys sida, även om hon var redigt vimmelkantig) så fick jag sträcka ut armbågar, medan veterinären sträckte ut höfterna och såg till att de var så raka som möjligt. Detta tyckte inte Penny om det minsta och blev så stressad att hon faktiskt kissade ner sig. Som tur var blev hon tryggare efter ett tag, då jag klappade, kliade och pratade lugnt med henne, och vi kunde tillslut få en bra bild. Veterinären tyckte att plåtarna såg bra ut och att hon hade fina höfter, men det kommer ju givetvis ta ett tag innan jag får något riktigt besked och plåtarna har blivit avlästa av skk. Håller tummar och tår på bra besked.
 
Efter röntgen fick hon även den lilla sprutan med vaccinet.
 
Resten av dagen har den lilla fått tagit det så lungt som man bara kan. Hon har sovit precis hela dagen och börjar nu vid tio-tiden vakna till liv. Så passande då... Hon var riktigt yr i bollen efter sprutan med lugnande och det har nog suttit i mer eller mindre hela dagen.
 
 
Skönt att ha fått detta gjort i alla fall! Ännu en viktig etapp i hundlivet är avbockad.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Spännande med röntgen! Hoppas hon får ett bra resultat :)

Svar: Ja verkligen, det hoppas jag med!!:)
Caroline Ölund

2013-09-14 @ 05:31:59
URL: http://brukspinnar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback