HD-röntgen resultat.

 
 
Är så jäkla glad! A-höfter, guuuud va skönt! Var riktigt nervöst att öppna kuvertet och fick till min glädje se ett underbart och egentligen ganska väntat resultat. Nu är det bara att köra på med gott samvete!
 
 
Imorgon är jag ledig. I veckan har jag jobbat mördarpass, bland annat 14 och 10 timmars pass. Imorgon ska jag därför lägga fullt fokus på Penny som har haft en ganska så lugn vecka med husse, vi har alltså lite att ta igen. Tanken för morgondagen är att slänga upp cykeln på cykelhållaren och köra iväg till något cykelvänligt ställe och köra drag med Penny. Vi kommer satsa på korta sträckor med sele och lina för att hålla henne fokuserad på sin uppgift och sedan låta henne springa löst vid cykeln för att jobba upp flåset. Nu har det äntligen börjat bli lite kyligare och åldern på Penny är också inne för att starta upp draget lite mer seriöst. Är så sinnesjukt taggad haha!!
 
Imorgon tänker jag även lägga in ett lydnadspass. Det behövs!!! Det blir lite för mycket latjo-lajban med alla fartiga aktiviteter och jag känner att vi absolut måste jobba på den lite mer tråkiga/långsamma lydnadsdelen också. Eller tråkiga borde jag väl inte säga, det är faktiskt riktigt kul när det går bra. Nyttigt är det fram för allt. Det som står högst upp på listan är linföring. Apporteringen borde vi också träna på. Det enda jag känner med dessa två moment är att jag inte vet hur jag ska ta mig till för att få dem att fungera som jag vill. I linföringen/fritt följ så får jag bara inte den kontakt jag vill ha med Penny. Hon tycker inte alls att det är kul och jag vet inte hur jag ska få hennes fulla uppmärksamhet och hur jag ska få henne att vilja vara klistrad vid mitt vänstra ben. Med apporteringen så har jag problem med hur jag ska få Penny att förstå att man ska hålla i apporten till jag säger loss. Hon är duktig på att hämta apporter när jag kastar dem, men hon släpper den alldelens för tidigt då hon ska överlämna den till mig. Och som i lydnadsklass 1, då hon bara ska hålla i den på kommando så ligger vi flera steg efter. Hon kan ta den i munnen när jag håller fram den, men släpper den innan jag hunnit blinka. Försöker att köra med klicker, men det går bara inte. Jag tror det är därför jag har lagt lydnaden lite på hyllan ett tag, jag vet bara inte hur jag ska lära in vissa moment och Penny tycker inte att det är särskilt kul heller. Men tränar man nog mycket, med rätt inlärningsteknik så kanske vi båda kan tycka att det är riktigt kul. Jag hoppas då det!
 
Nå väl! Det var lite om HD-röntgen och om morgondagens planer. Hej så länge! Kom gärna med förslag på mina lydnadsproblem!:)

Kommentarer
Postat av: Silje

Så bra at Penny har A-hofter!! Håper resten av kullet også har det. Jeg har ikke fått testet Ezzi (Red Creeks Kosmonova) enda..
Morsomt å se hvor dyktig Penny er på agilitybanen :) Ezzi hilser til sin søster Penny :)

Svar: Jaa det är jätteskönt att veta att hon har bra höfter. Hoppas ni också får bra resultat på röntgen! Såg precis att ni också har en blogg, vad roligt! Så otroligt lika Penny och Ezzi är i ansiktet, det syns att de är systrar. Jättekul att följa er på bloggen, även om jag har lite problem att förstå norska haha!Penny hälsar tillbaka till sin syster!
Caroline Ölund

2013-09-20 @ 09:59:32
URL: http://siljehavstein.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback