Nytt från Hurtta.

Idag åkte vi till djurkompaniet och köpte en ny sele  och koppel till Penny. Vi kommer använda selen vid långpromenader och vid löp- & cykelturer. Selen fick bli en i y-modell eftersom den satt som en smäck på henne. Både selen och kopplet har reflexer, vilket kan vara bra nu när det börjar bli mörkt ute. Eftersom jag bara har ett läderkoppel så behövdes ett till, ett som är bättre i exempelvis regn. Har även märkt att hennes läderkoppel blir svårt att hitta igen ute på agilityplanen på onsdagskvällarna, jag lägger det alltid lite överallt och sen hittar jag inte igen det i gräset. Förhoppningsvis hjälper den rosa färgen och reflexerna till:)
 
Efter vårt besök på djuraffären åkte vi till bastasjö och sprang en runda med de nya inköpen på! 4km på 20 minuter. Lika nöjd med farten som med inköpen! Selen satt som gjutet och kopplet var i lagom längd för löpning (180cm).
 
 
jag springer ju oftast med Penny lös, men ibland är det bra träning med koppel också. Speciellt om man inte har tillgång till skogen alla dagar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh älskar Hurttas hallonfärg! Såg att de kommit med plommonfärgade täcken nu också, jättefina! Jag köpte en rosa spårlina i veckan, Husse som tycker Liam ska ha "killfärger" var inte lika förtjust i färgen som jag... ;)

Svar: Jaa visst är de fina! Jaha vad kul, vart har du hittat dem?:) Haha, jag känner igen mig! Pennys husse är inte heller jättenöjd med de tjejiga färgerna, men det är "min" hund och jag som betalar för grejerna så han får helt enkelt stå ut;)
Caroline Ölund

2013-09-23 @ 17:42:52
URL: http://www.doglog.se
Postat av: Dessi & Teddie :)

Snyggt :)

Svar: Tack!:)
Caroline Ölund

2013-09-24 @ 20:50:13
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback