Nytt objektiv/mtb.


I lördags fyllde jag år och fick ett nytt objektiv av Pär. Detta ska jag prova på imorgon. Det gäller att passa på medan löven sitter kvar och innan jag trimmar Penny. Tycker hon är så mycket finare i sina vildvuxna, lurviga öron
 
 
 





Idag har vi dragtränat. Efter uppvärmning så fick det bli en ny runda på 3 km, en riktigt rolig runda som innehöll många utmanande backar, kurvor, korsningar samt en massa orienterande skolbarn haha. Men bra gick det! Penny drog riktigt fint hela rundan och omkörningarna gick också helt ok. Eftersom vi är lite nybörjare så kortar jag alltid ner draglinan och saktar ner tempot innan vi passerar andra och jag uppmuntrar henne massor till att springa frammåt då vi kommit förbi. Eftersom hon gillar att vara först i alla lägen så har inte detta blivit något stort problem med henne. Efter rundan avslutade vi som vanligt med nedvarvning och en halvliter vatten för Penny vid bilen. 
 
Imorgon tänkte jag köra ännu ett pass (gäller att passa på då man är ledig.) Då ska jag minsann komma ihåg att ta med GoPro-kameran och fästa den i styret, så kanske ni får se hur det går för oss. Kan vara kul att se själv också efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback