Salomon viaggio Mid GTX.


Jag har funderat ett tag nu på nya rejäla skor/kängor för mina och Pennys alla skogspromenader. Jag har ett par riktigt bra fjällvandringskängor från haglöfs, men de känns lite för klumpiga och varma just nu. Jag ville ha ett par som jag kan använda året runt i princip och håller mina fötter torra, varma och har bra sula med riktigt bra grepp! Jag har kikat lite på kängor av modellen Craig från haglöfs tidigare, men idag då jag åkte till team sportia kom jag istället hem med ett par salomon viaggio Mid GTX. De är mycket smalare över foten, lite högre och satt helt enkelt som gjutet på mina beniga fötter. Dessa ska mina fötter få bo i den närmaste framtiden. Perfekt att inhandla dem idag då regnet öser ner och då vi ska åka och träna agility på några timmar. Förhoppningsvis gör den grov-mönstrade sulan att jag slipper halka omkring på gräset! Återkommer med recension. Så här lyder den i butikerna:
 
 
"Vattentät halvlåg känga med grymt grepp i sulan!

Salomons Viaggio kombinerar smidigheten hos en gymnastiksko med ett lite högre skaft som skyddar mot grus och grenar. Den vattentäta kängan med Gore-Tex membran är perfekt som en enklare vandringskänga eller mer skyddande vardagssko. Kängan har Salomons Contagrip yttersula med väldefinierat mönster som ger bra grepp i terräng och dämpning i EVA håller komforten hela dagen. Den urtagbara Ortholite-fotbädden går vid behov att byta ut mot egna inlägg."
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Tror det är samma modell som min sambo har, fast inte rosa ;) Han är jättenöjd! De blir dock rejält blöta om de är väldigt blött ute, då är det gummistövlar som gäller. Jag har likadana fast modellen lägre, ångrar att jag inte köpte högre skaft... Hoppas du blir nöjd :)

Svar: Härligt att han är nöjd med dem! Jag har använt dem en gång och känner mig också redan nöjd med mitt köp:) Ja det är ganska skönt med högre skaft när man ska gå i högre gräs/snö osv:)
Caroline Ölund

2013-09-11 @ 19:45:57
URL: http://www.doglog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback